SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 263 >>

DEVAM: 104. Hayızlı  Kadın Namazını Kaza Etmez

 

حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَمْرٍو أَخْبَرَنَا سُفْيَانُ يَعْنِي ابْنَ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ ابْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ مَعْمَرٍ عَنْ أَيُّوبَ عَنْ مُعَاذَةَ الْعَدَوِيَّةِ عَنْ عَائِشَةَ بِهَذَا الْحَدِيثِ قَالَ أَبُو دَاوُد وَزَادَ فِيهِ فَنُؤْمَرُ بِقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلَا نُؤْمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلَاةِ

 

Ma'mer Eyyub'dan, Eyyub Muaze'den, O da Hz. Aişe (r.anha)dan, bir önceki hadisi rivayet etmişler.(Ma'mer rivayetinde ilave olarak Aişe (r.anha)'in: "Biz orucu kaza etmekle emrolunur,  namazı kaza etmekle emrolunmazdık" demiştir.

 

 

Diğer tahric: Müslim, hayz

 

AÇIKLAMA:     Mussannif'in bu rivayeti nakletmekteki maksadı hadisteki senet ve metin farklarına işarettir. Evvelki hadisi Eyyub sadece Kılabe vasıtasıyla Muaze'den; bu hadisi ise, doğrudan Muaze'den almıştır. Ayrıca Eyyub ile musannif arasında evvelki hadiste iki, bu hadiste ise, dört ravi vardır. Metin yönünden de evvelki hadiste orucun kazasının emredildiğine dair bir işaret yokken bu hadiste emredilmiş olduğu belirtilmektedir.